پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
خبر ویژه سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۱۴:۰۰

رئیس جمهوری در آیین گشایش بزرگترین پروژه صنعتی کشور
بهره‌برداری از فاز ١٢ در شرایط تحریم ظالمانه محقق شد

ایران دریلینگ: رئیس جمهوری گفت: بهره‌برداری از فاز ١٢ پارس‌جنوبی و افزایش ١٠٠ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور در شرایط تحریم ظالمانه، محقق شده است. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، در آیین گشایش رسمی فاز ١٢ میدان گازی پارس‌جنوبی گفت: خوشحالم به عرض برسانم که به مدد الهی، حمایت مردم و حمایت مقام معظم رهبری، وعده‌هایی که دولت  به مردم اعلام کرده بود، محقق شده و تاکنون در پیشگاه مردم شرمنده نیست و می‌تواند بگوید که به آن وعده‌ها عمل کرده است. وی افزود: پارسال اعلام شد تورم کشور از ٣٤,٧ در پایان اسفندماه ٩٢، به ٢٥ درصد در اسفندماه ٩٣ کاهش می‌یابد، در همین حال از این میزان نیز فراتر رفتیم و خدا را شکر در اسفندماه ٩٣ توانستیم ٢٠ واحد تورم را کاهش داده و از ٣٤.٧ درصد به زیر ١٦ درصد برسانیم، براین اساس توانستیم تورم را مهار کنیم.

رئیس جمهوری گفت: بسیاری از استادان دانشگاه و برخی نمایندگان اقتصادی اعلام کردند که شما همت را بر تورم گذاشته‌اید، با این اوصاف از رکود خارج نخواهید شد، اما با اعلام بانک مرکزی، از تورم عبورکرده‌ایم. وی ادامه داد: در حالی که در سال‌های گذشته کشور رشد اقتصادی منفی را تجربه کرد، امسال کشور به رشد اقتصادی مثبت رسیده است. رئیس جمهوری گفت: براساس اعلام بانک مرکزی در ٩ ماه نخست امسال، رشد اقتصادی ٣,٦ بود و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ٩٣‌، رشد اقتصادی به حدود ٣ درصد برسد. وی با بیان اینکه در همه بخش‌ها دارای رشد مثبت اقتصادی هستیم، گفت: باید به رونق اقتصادی برسیم. روحانی متذکر شد که رشد اقتصادی کشور در زمان تحریم محقق شده است. رئیس جمهوری با اعلام این که در راه سازندگی کشور به دیگران امید نبسته‌ایم و با گروه ١+٥ با قدرت مذاکره می‌کنیم، گفت: بدون تردید دیر یا زود در این مذاکرات به نتیجه می‌رسیم.

روحانی افزود: یکی از وعده‌هایی که پارسال در پارس‌جنوبی داده‌ام، افزایش ظرفیت تولید گاز به میزان ١٠٠ میلیون مترمکعب بود، این موضوع در حالی مطرح شد که برخی معتقد بودند چنین چیزی امکان‌پذیر نیست؛ در همین حال اینجانب با توجه به آشنایی با وزیر نفت و شناختی که از شخصیت و توانایی او دارم، تحقق این مهم را میسر می‌دانستم. وی ادامه داد: آشنایی ما با وزیر نفت به این دولت باز نمی‌گردد و در میدان جنگ بود که یکدیگر را شناختیم، براین اساس مطمئن بودم به قولی که داده شده، عمل خواهد شد. رئیس جمهوری، تصریح کرد: امروز تولید ما از ١٠٠ میلیون مترمکعب فراتر رفته و این نشانگر آن است که کار بزرگی در « شرایط تحریم ظالمانه» انجام شده است و هنوز این تحریم ادامه دارد؛ ولی ما در مقابل تحریم‌های ظالمانه سرفرود نیاورده‌ایم. روحانی گفت: این جمله را به سران کشورهای ١+٥ اعلام کرده‌ام که تحریم شما خلاف قانون، خلاف حقوق‌بشر و کار شما از لحاظ تاریخی، برایتان شرمندگی دارد.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته کارگزاران این ملت به کمک مردم در زمینه کشاورزی، خدمات درمانی، صنعت نفت و گاز، بنادر، راه‌آهن و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، موفقیت‌های مطلوبی کسب کرده‌اند. روحانی ادامه داد: بسیار خوشحالم که افتتاح فاز ١٢ به این معناست که اگر می‌گویم تحریم مانع رشد و حرکت نیست، شاهد ما فاز ١٢ است؛ فاز ١٢ نشان می‌دهد که تحریم‌ها، فشارها و اقدامات غیرقانونی نمی‌تواند این ملت را به عقب براند. روحانی نخستین اولویت کشور را در صنعت نفت  توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز اعلام کرد و افزود: این موضوع را در نخستین دیدارم به همراه مهندس زنگنه، وزیر نفت از پارس‌جنوبی با ایشان مطرح کردم. وی با بیان این که شرایط ما، عادی نیست، گفت: کسی نمی‌تواند ما را ناامید کند.

رئیس جمهوری درباره حضور در پارس‌جنوبی گفت: با افتخار به این منطقه آمده‌ام. این دولت زحمات دولت‌های قبلی را تکمیل کرد. رئیس جمهوری تصریح کرد: شاید در اوایل دولت یازدهم، اعلام بهره‌برداری از فاز ١٢ در بهمن و اسفندماه کار سختی بود، اما با اراده این کار انجام شد. روحانی ادامه داد: امیدواریم سال آینده شاهد افتتاح فازهای جدید از جمله ١٥ و ١٦ و ١٧ باشیم و با تلاش و پیگیری، طی سه سال آینده همه فازهای پارس‌جنوبی تکمیل شود. وی یادآور شد: به قول آقای مهندس جوادی مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت ایران، پارس‌جنوبی باید به نقطه‌ای برسد که معادل ٥,٨ میلیون بشکه نفت و گاز تولید کند که کار بزرگی است و به حول و قوه الهی این کار ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری از مهندس زنگنه، وزیر نفت، آقایان جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، شمس، مدیرعامل شرکت پتروپارس، منوچهری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و همه شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت کرده‌اند، قدردانی کرد. وی با تاکید بر مسائل زیست محیطی در اجرای پروژه‌های صنعتی کشور، گفت: معمولا زمانی که این فازها افتتاح می‌شوند، برای مردمی که کنار این فازها زندگی می‌کنند و برای حفظ محیط‌زیست که کار سختی است، باید تلاش زیادی شود.این خواست دولت است و با کمک وزارت نفت قدم‌های زیادی برداشته شده است. روحانی گفت: امسال باتوجه به افزایش تولید گاز، نیروگاه‌ها از گاز بیشتری استفاده کردند که به آن معناست که هوای پاکتری داشتیم.

به گفته وی، تلاشی که برای کیفیت بنزین و گازوییل می‌شود نیز برای محیط‌زیست است و نباید محیط زندگی ما آلوده باشد. رئیس جمهوری افزود: توسعه توسط خود توسعه نابود می‌شود و ما باید توسعه پایدار را با محیط‌زیست و فرهنگ‌سازی همراه کنیم. وی تاکید کرد: در اینجا باید همه همت و تلاش خود را بکار گیریم و قدم به قدم همگام با توسعه فازها به محیط‌زیست نیز توجه بیشتری کنیم. به گفته وی، در هرکجا که توسعه می‌دهیم نیروی محلی در شرایط یکسان، برتری دارد. روحانی افزود: امروز دانشگاه‌ها فعال هستند و باید برای زمانی که افراد محلی فارغ‌التحصیل می‌شوند برنامه‌ریزی کنیم. وی گفت: از وزارت نفت بابت عیدی‌ای که به ما و ملت ایران داد و مایه افتخار و سعادت ملت ایران خواهد بود تشکر و سپاسگزاری می‌کنیم.



  کد خبر : 676
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :